69/46,47

46

MU.ČIČ

Muzej čiščenja, likanja in pranja

Nekoč so oblačila prali ob Dravi na nekakšnih lesenih rebrastih deskah. Kasneje v pralnih strojih. Na fotografiji vidim, kako nekdo igra na isto rebrasto desko v nekem ansamblu … Aha: ribež ali rifla se mu reče.
Garderobo pa so nekoč občasno nosili tudi v kemično čistilnico.
Nekakšne uteži? … aha, likalniki se jim reče, vanje so dajali žerjavico, kasneje pa so jih segrevali na elektriko …
Uf, tudi tukaj smrdi … po kemikalijah. Ali diši? Še sreča, da danes samo pritisnem na gumb in se vse očisti nanotehnološko … 

Avtor muzeja: kemična čistilnica Stanko Zavratnik.

47

MU.CERKO

Muzej cerkvenega obredja

Dokler so bile na Ptuju samo rimskokatoliške cerkve, so opravljali verske obrede v posebnih nošah, svečeniki so bili oblečeni v krila, kot da bi bili ženske. Si mislim: verjetno kompenzacija, ker jih sami niso smeli imeti. Vsaj uradno ne. Otroci pa so jim asistirali, prav tako v nekakšnih do tal dolgih kiklah. (Zato nekoč v RKC toliko pedofilije?) 

Potem se je zgodila med drugim islamizacija Evrope (kogar zanima: lepa džamija sredi mesta, tik ob tržnici, priporočam) in na Ptuj je prišlo še več drugih ver: znova judovstvo (ki je bilo menda nekoč že tu, a uspešno pregnano; še danes se na ozki Jadranski uličici da videti ostanek stare sinagoge), iz Prekmurja se je močno razširil protestantizem, nekaj je pravoslavja z juga, tudi harekrišninih učencev ni bilo malo, zadnje čase pa sta vse bolj priljubljena budizem in taoizem. 

Tako je Ptuj danes pravo mesto najrazličnejših verovanj. Vsi spoštujejo vse, nobeden ne vpraša nikogar, v kaj verjame, in vsi veselo bivajo drug z drugim s tisto temeljno mislijo, ki je skupna vsem: ne stori drugemu tega, česar ne želiš, da bi on storil tebi.

 No, v resnici so na Ptuju to izrazili pozitivno: stôri drugemu to, kar želiš, da bi drugi storil tebi.

Pobudnik muzeja: pater Voster Pihler.


KOMETIRAJTE IN ŠIRITE DOBRO ZGODBO! Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa komentarjev, ki žalijo, javno spodbujajo sovraštvo, razdor ali nestrpnost, so prekomerno obsceni, oglašujejo, na kakršenkoli način kršijo zakonodajo Republike Slovenije ali huje kršijo splošne pogoje uporabe spletne strani ptujcani.si.

Samo občan

Menim, da je za lokalno skupnost dobro, če je lahko 30.000 občanov v stalnem dialogu s 30-imi izovljenimi in zaposlenimi na občini. Zato pomagam graditi platformo Ptujčan/i.

%d bloggers like this: