Omejitev tranzitnega tovornega prometa

Marta Tušek, svetniška skupina DeSUS, in predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Franc Kozel sta posredovala pobudo št. 180/5: Po podatkih Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu MO Ptuj je v letu 2018 (1. 1.– 15. 10.) povprečno na dan prestopilo državno mejo na mednarodnih mejnih prehodih Središče ob Dravi in Zavrč 874 kamionov na dan. Večina teh vozil je peljala skozi območje naselij Spuhlja in Budina ter Puhovega mostu. R. Hrvaška je omejila promet tovornih vozil na območju mejnega prehoda Mursko Središče s tovornimi vozili nad 7,5 t nosilnosti. Promet tovornih vozil naj bi se preusmeril na mejna prehoda Središče ob Dravi in Zavrč. Predlaga, da strokovna služba občinske uprave preveri, za kolikšen odstotek se je povečala gostota tovornega prometa na omenjenih mejnih prehodih in s tem na relaciji Spuhlja–Budina–Ptuj–Slovenska Bistrica zaradi ukrepa R. Hrvaške. Predlaga, da se začne čim prej rekonstrukcija glavne ceste – I. faza Budina–Spuhlja in priprava dokumentacije za II. in III. fazo, odsek do križišča povezovalne ceste med GC v Spuhlji in RC Ptuj.

Odgovor: Županja je 10. aprila 2019 na Ministrstvo RS za infrastrukturo naslovila poziv za omejitev tranzitnega tovornega prometa. 13. maja 2019 so mediji (STA) poročali, da »bo Direkcija za infrastrukturo s 1. junijem 2019 omejila tranzitni tovorni promet na širšem severovzhodnem delu države med mejnima prehodoma Bistrica ob Sotli in Središče ob Dravi ter ga preusmerila na vzporedno avtocestno omrežje. Z novo prometno ureditvijo bo prepovedan daljinski tranzitni promet težkih tovornih vozil nad 7,5 tone skozi Slovenijo, ki zdaj s podravske avtoceste pot nadaljuje po glavnih ali regionalnih cestah in nato predvsem čez mejne prehode Središče ob Dravi in Zavrč na Hrvaško in nasprotno. Tranzitni promet težkih tovornih vozil bo tako od junija po regionalnih cestah na tem območju dovoljen le še za lokalni prevoz, ki ima izhodišče ali cilj v hrvaških županijah Varaždin ter Medžimurje, prav tako ne bo oviran tovorni promet z izhodiščem ali ciljem v Sloveniji.« Rekonstrukcija glavne ceste G1-2/0249 Ptuj–Spuhlja se bo začela, ko bo sklenjen dogovor s civilno iniciativo in pridobljena vsa zemljišča, na katera se posega. Dokumentacija za 1. in 2. fazo je pripravljena, za 3. fazo je v izdelavi (IDZ – idejni projekt je narejen).

Pripravila: Marijana Nikšič Zorko


KOMETIRAJTE IN ŠIRITE DOBRO ZGODBO! Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Uredništvo si pridržuje pravico do izbrisa komentarjev, ki žalijo, javno spodbujajo sovraštvo, razdor ali nestrpnost, so prekomerno obsceni, oglašujejo, na kakršenkoli način kršijo zakonodajo Republike Slovenije ali huje kršijo splošne pogoje uporabe spletne strani ptujcani.si.
%d bloggers like this: